ada_sm88@yahoo.com

ada_sm88@yahoo.com

Jumaat, 27 Julai 2012


kehidupan..
kte d lahirkan untuk apa??
kte asuh untuk apa??
apa yang sedang aku fikirkan?
aku sndri tidak pasti...

kadang2 aku sndri keliru...
tentang kemahuan
tentang perasaan
tentang hati
tentang aku....

adakh mak abah knl aku?
adakah adik brdik aku knl aku?
adakah shabat knal aku?
adalah kekasih mengenali ku?
siapa yg mengenali ku?

tiada yang pasti dalam hidup ini..
kta hya lah manusia biasa..
lemah..hina...mnyedihkan...

Jumaat, 2 Mac 2012

ceRiTA kU 1

video

aku cuma nak dia tahu pe yg aku rse, pe yg aku nk, slg d wktu...jgn kte sia2 kn..

Selasa, 28 Februari 2012

cerita hatiku

video

ketika aku bsdih..aku ske dduk brsama krtas n pencil..so ini la yg tjdi...ini adlh cite sdih aku...ermmm
aku ske sgt dgn lgu 'slmat pg cinta ni'...klu aku nk dpt kn ilham aku ske dgr lgu ni...wlupun berulg kli....
sye syg shabat sye....
setiap phbugan itu pasti d dgaan n cbrannye...tol x..pastu bru la bleh d jdikan kngan..aku ske sgt sruh kwn baik aku ggit lgan aku....biar lasmpi bdarah or bprut pun...smua ni spya aku d kngan yg leh aku ngok...s
cara stiap org bbeza...n ini cara aku...cm pelik je...tp itu lah aku...wlupun skit n memeritkn..tp aku sggup tggung rsiko tu....



Sabtu, 3 September 2011

Apa ada padanya???

 

" make today the best day of your life"
cbe kte fhami mkna ayat ni,ianya adlh kata2 smgat supaya kte sntiasa berfikiran positiv dalam apa jua yang kte buat....bru la ape yang kte buat ada makne....



setiap orang dalam dunia ni...msti ade impian masing2....so untuk merialisasikn impian tu..kte perlu lah usaha n usaha dengan SEMANGAT!!!!....kte kne la kjar stiap pluang yg ade...n jgn tangguh2....sbb mse xkn tggu kte.....walaupun kte lmbat kn jam tgn kte...ehhehe....ssungguhnye itu adlah pbuatan org yg mnsia-siakn mase.....


dalam hidup ni kte msti la ade tujuan n fokus lah ngan ape yg kte nk dptkn tu....x ksh la...nk dptkn pkwe ke, awek ke,kawan ke, duit ke, whatever la kn...kne la FOKUS!!!!


sye suke gmbar ni..aslnye gmbr ni x cntik...but..pas sye edit,nmpk oke skit la....so...SEMANGAT!!!!..


ayat ni rsenye sgt sesuai ngan stiap insan yang di gelar wanita...kte sbg wanita ni perlu lah pndi jaga kehormatan diri,family,agama n dll....
" lahirnye engkau dari rusuk lelaki,bkn dari kaki untuk di alasi,bkan dari kepala untuk di junjung,tapi dekat di hati untuk di lindung "...pkir2 kn lah ye......


agk2...ape yg dapat anta nmpak pada gmbar ni.....ermmm...sme2 kte fkir kn ye...ehhehe



ni adalah antara koleksi gmbr matahari yg sye ade..sye suka sgt mik gmbr mtahari...bagi sye..ianya sgt cntik,indah n rse tnang ble tgok. bagi sye ianya mgambarkan kte hidup ni perlu kn cahaya yg bleh mnerangi ari2 kte...



ni plak, adalah koleksi gmbr pmandgan langit...sye ske ngok awan..sedap je mate mmandang...indah kn cipta TUHAN...alhamdulillah....








Apa yg sye fikir kn....







HADIRNYA DIRIMU

Hadirnya dirimu
membawa aku ke dunia baru
temanku kau menemaniku
harungi hidup yang satu

setiap saat
setiap waktu
ku ingin engkau
selalu disisiku
ku ingin engkau
ada disisiku

kau ada dikala ku suka
kau ada dikala ku duka
kau ada dikala ku rindu
kau sentiasa ada dengan ku

izinkan aku kucup keningmu
izinkan aku peluk dirimu
izinan aku hadir dalam mimpimu

temanku..ku ingin kau selalu
melihat kau bahagia dengan ku
temanku ku ingin kau selalu 
melihat kat tenang dengan ku

wahai sahabat..ku rindu canda tawamu
wahai sahabat..kau tetap ada dihatiku



Assalamualaikum, klu sudi bce lah ye.....puisi ni smua adlh pe yg sye pkir kn spnjg pjlanan hidup sye sbg manusia yg serba kekurangan. so..if puisi ni x bez...lyn kn je la ye...sbb ni smua ilham yg dtg sndiri tnpa PAKSAAN...ehheheh...









KETENANGAN ABADI

MENGALIR AIR MATAKU
JATUH KE TANAH
MELAMBANGKAN HATI YANG SEDIH DAN PILU
TAPI KU PENDAM
SUPAYA TIADA SIAPA YANG AKAN TAHU
KU FIKIR DIRI KU GAGH
BERPURA DEPAN SEMUA
TAK BISA AKU BIARKAN
KERANA IANYA BISA MENIKAM KU DARI BELAKANG
PADA SIAPA HARUS AKU LUAHKAN
KEPADA TEMAN,
DIA YANG MELUKAKAN
NUKILAN KU INI MENGUBAT LUKA
DARI KESAN TIKAMANYANG AMAT DALAM
HATIKU MULAI TENANG
FIKIRANKU PULA TIDAK SENANG
PERTANYAAN DATANG TANPA DI UNDANG
DAPATKAH KETENANGAN BERKEKALAN?????
PADAMU TUHAN TEMPAT KU MEMOHON
KETENANGAN SEPANJANG ZAMAN
TIADA YANG LAIN SELAINYA
TUHAN PENCIPTA ALAM



Sye dpt ilham utk tulis puisi ni waktu sye sdg sdih n kcwa sgt dgan shabat yg sye syg...krna tiada kepercayaan maka terjadi la pepecahan..bagi sye..stiap perhubungan, mahupun 'couple', bkwn, bkwin, dll...kepercayaan tu sgt pntg, bagi mnjamin kehidupan harmoni, n kte kne lah sntiasa memohon kepadaNYA, supaya hbugan kte tu d rahmati n d restui...insyaALLAH...





TANDA SOAL

DIKALA HATI MULA TERTANYA..
KE MANA KAH RASA?
DIKALA MULUT MULA BERBICARA..
KEMANA KAH KATA?
DIKALA TELINGA MULA MENCARI..
KEMANA KAH SUARA?
DIKALA MATA MULA MENANTI..

KEMANA KAH WAJAH?
BILAKAH IANYA AKAN TERJAWAB?
TIADA JAWAPAN YANG PASTI
JADI KITA TERUS KAN MENANTI


sye suke sgt berhayal sblum tdo..so kkdg ilham dtg time2 cmtu la...bnda ni x d rncg pun..klu dh tpkir...sye trus la amik pen n krtas...n ciap!!!









HATIKU

ku sayang kamu
ku rindu kamu
sering ku memikirkan kamu..
jasadku disini
tapi hatiku mencarimu
kerna kau hilang di dakapanku
kau pergi tinggalkan aku
tanpa kau sedar
kau melukakan hatiku
hatiku sakit
hatiku pedih
hatiku cuba memahamimu
tapi hatimu tidak pernah peduli
sedih rasanya
tidak dapat ku gambar
kau gembira disana
tanpa memikirkan ku yang sedang berduka
dimanakah letaknya diriku lagi
inginkah dirimu kembali bersama ku lagi

so ble bce sajak ni plak, korg jgn trus pkir yg sye tulis sjak ni pd kekasih ye...tut..tut...x wjud lg tau...sbnrnye sjak ni mgmbarkn btpa sye rindu pd shabat sye....sperti yg sye d ckp td...kpercyaan tu pntg pd stiap hbgan, jika x, maka pepecahan yg akan tjdi....








PUISI RINDU

wahai hati yang sedang merindu
pandang lah langit ku ada disitu
merenung mu dari jauh
jika itu dalam fikiran mu

kau disana aku disini
menghitung hari bersatu kembali
hatiku sabar hatimu menanti
akan ku datang menghiburkan hati
jangan bersedih
usah merindu
jauh dimata kau tetap dihatiku
berdoa kita moga bertemu
suatu ketika yang kita tunggu

wahai sayangku wahai cintaku
ingatlah pesan dari diriku
untuk kamu yang ku rindu
hubungan kita akan bersatu


sajak ni special skit dr yg lain..sbb ianya mgambarkan btapa sye rindu nk jmpe nganidola sye, idola dlm bljr,idola dlm bsukan...nk tau ke spe dia...dia adlh cik.....(bkn en. tau)...hehehe....sjak ni sye dh jd kn lgu...but...pd org ttentu je yg leh dgr...jgn mrh ye









KAU

kau datang dan kau pergi
tinggalkan ku sendiri
sedih hati mengenangkn kamu
teman ku di waktu ini
kau ku rindu
engkau lah penghibur hatiku
inginku kau selalu ada


bersamaku bergelak tawa
teman mu ini ku cinta padamu
walau sengketa melanda
dugaan kta tempuh bersama supaya kita bahgia

hari berganti masa terhitung

ku doa kau disana

bersatu dengan hati yang baru untuk menjadi temanmu


kau ku rindu
kau ku sayang kau ku cinta
semoga ikatankita menjadi kenangan terindah


oke ...sajak ni plak..sye wat dlam mse 5 min ngan lagu skli...sajak plg express..ngah duk2 bhyal kt meja..ttibe dpt ilham plak...time tu sye sem 5....wktu tu sye bru je g ziarah aruah k huda...dia bdk blok sye gk...sdey sgt wktu tau dia mninggal akibat kanser....so ...jg ksihatan k









PUJIAN BUAT TEMAN

duhai teman
kau umpama sinar
nur sentiasa memberi cahaya dalam hidup ku
sebutir permata di perlubukan
memancar sinaran di kegelapan
biarpun tersimpan dalam lumpur
serimu tak kn luntur
engkau lah teman dalam hatiku
kau umpama warna yang indah
mewarnai hidup ku yang sepi
kau membawa bahgia
pada hidup ku seorang penanti
andai nya alam ini mampu berkata
pastinya pujian buat dirimu
diwaktu itu aku lah yang bertuah
punya teman sepertimu....

ini adlh sjak ptma yg aku wtn trus jd kn lagu..sajak ni sye tlis pd wktu mlm..mgmbrkan kn btape sye gmbira mmpyai sorg insan yg d pggil ' kwan baik'...sye x pnh d kwn baik...tp mse tingkatan 5...muncul ssorg yg mgisi jawatan sbg kawan baik sye....huhuu...tp itu dlu...skrg dia dh tggal kn sye...ni pun sbb xd kprcayaan.....




TEMAN DI HATIKU

termenung seorang diri
mengenang kisah kita bersama
kau gembira hatiku suka
tenang ku melihat senyummu
kau periang,peghibur hatiku
kau ku rindu selalu
cinta ku padamu wahai sahabatku
harapnya hingga kesana
kita berjanji kn bersama-sama
mengharung onak dan duri
apa pun dugaan yag mendatang
kita tempuh dengan tabah
harapkan impian kita
menjadi suatu yang nyata

bersayu hati kita bersama
menjadi sahabat sejati


sye buat sajak ni sbgi hadiah kpd kwn baik sye wktu itu, wktu itu sye sem 4....sajak ni jgk sye dh jadi kn lagu...n pd mlm bzdy dia..sye nyanyikn live dpn mate dia..n kmi b2 je time tu..sbb ni sajak yg special sye buat untuk dia...ermmm...tp entah la..skrg ni dia ingat lg ke x lagu ni....